Broń i facebook
Aktualne informacje dotyczące sprzedaży, reklamy, publikacji, informacji o broni na Facebooku.
Czy sprzedaż broni jest dozwolona na Facebooku?
Zakup, sprzedaż lub zamiana broni palnej, amunicji oraz materiałów wybuchowych pomiędzy osobami prywatnymi nie jest dozwolona na Facebooku. W niniejszym artykule w Centrum pomocy znajdziesz wykaz przedmiotów objętych tymi zasadami.
Sklepy z bronią oraz sprzedawcy internetowi mogą prowadzić działalność komercyjną dotyczącą broni palnej i amunicji na Facebooku (np. oferować sprzedaż pistoletów), o ile stosują się do wszystkich obowiązujących przepisów prawa i rozporządzeń.
Posty, które dotyczą broni palnej w sposób ogólny, są dozwolone na Facebooku. Mogą to być dyskusje na temat sprzedaży broni w sklepach lub przez sprzedawców internetowych. Dopuszczalne są także posty popierające zmianę przepisów dotyczących broni palnej lub zawierające inne treści zgodne ze Standardami społeczności i regulaminemFacebooka.
Co uznaje się za broń palną ujętą na liście towarów kontrolowanych w standardach społeczności Facebooka?
Zakup, sprzedaż lub zamiana broni palnej, amunicji oraz materiałów wybuchowych pomiędzy osobami prywatnymi nie jest dozwolona na Facebooku.
Zakaz ten obejmuje:
- karabiny,
- strzelby,
- karabiny maszynowe,
- broń krótką,
- pistolety,
- rewolwery,
- korpusy broni palnej,
- zabytkową broń palną,
- broń czarnoprochową,
- broń odprzodową,
- wiatrówki,
- broń ASG,
- pistolety pneumatyczne,
- karabiny pneumatyczne,
- markery do paintballa,
- repliki broni palnej,
- niesprawną broń palną,
- rzadkie egzemplarze i antyki,
- środki niszczące takie jak bomby, granaty, rakiety, pociski i miny.
- elementy amunicji, np. ślepe naboje, naboje, czubki nabojów, łuski, proch strzelniczy, spłonki i loftki
Rozumiemy, że niektóre z powyższych artykułów mogą nie być regulowane prawem w każdym kraju, w którym korzysta się z Facebooka. Aby egzekwować nasze zasady w sposób sprawiedliwy i konsekwentny, stosujemy jeden ogólny zestaw norm dla całej społeczności Facebooka.
Informacje dotyczące reklamy
Materiały zabronione:
Broń, amunicja lub materiały wybuchowe.
Zasady
Reklamy nie mogą promować sprzedaży ani użytkowania broni, amunicji i materiałów wybuchowych.
Dotyczy to również reklam z akcesoriami do modyfikacji broni.
Przykłady:
x Broń palna, w tym jej części, amunicja, broń do paintballu i wiatrówki
x Tłumiki do broni palnej.
x Broń dowolnego typu, w tym gaz pieprzowy,
noże niebędące nożami kuchennymi, ostrza, włócznie, paralizatory lub broń używana w samoobronie.
x Fajerwerki i materiały wybuchowe.
x Reklamy promujące posługiwanie się bronią.
v Blogi lub grupy, które pomagają nawiązywać kontakty pomiędzy osobami interesującymi się bronią, o ile usługa nie prowadzi do sprzedaży tych produktów
v Kursy bezpiecznego korzystania z broni palnej lub dotyczące licencji na jej używanie, a także książki i filmy poruszające tematykę bezpiecznego posługiwania się bronią palną.
v Pistolety z tworzywa sztucznego, miecze i zabawki w postaci broni.
v Latarki montowane na broni palnej w tym przypadku ograniczenie wiekowe musi wynosić minimum 18 lat.
v Lunety i celowniki do broni palnej w tym przypadku ograniczenie wiekowe musi wynosić minimum 18 lat.
v Sprzęt i odzież związane z polowaniami, samoobroną lub wojskowością, na przykład tarcze strzeleckie czy wyrzutnie do rzutków w tym przypadku ograniczenie wiekowe musi wynosić minimum 18 lat.
v Kabury i akcesoria przypinane do paska w tym przypadku ograniczenie wiekowe musi wynosić minimum 18 lat.
v Sejfy i futerały na broń, a także paski i podstawki do broni (również dwójnogi) w tym przypadku ograniczenie wiekowe musi wynosić minimum 18 lat.
v Sprzęt ochronny i odzież ochronna (również kamizelki) w tym przypadku ograniczenie wiekowe musi wynosić minimum 18 lat.
v Farby, powłoki lub opakowania na potrzeby broni, a także związane z nią czasopisma w tym przypadku ograniczenie wiekowe musi wynosić minimum 18 lat.
Również reklama nie może zawierać treści szokujących, sensacyjnych, poniżających ani przedstawiających nadmierną przemoc.
Przykłady
Obraz przedstawia broń wymierzoną w odbiorcę i jest niezgodny z zasadami.
Obrazy, które mogą szokować lub przerażać odbiorców
Obrazy, które są przerażające, drastyczne lub sensacyjne
Reklamy przedstawiające przemoc lub groźby użycia przemocy
Niniejsze zasady mogą ulec zmianie w dowolnym momencie i bez uprzedzenia.
Żródło:Facebook.com